Всеукраїнський науково-педагогічний проект "Інтелект України" |
Написав Микола Олександрович |
Сучасне українське суспільство висуває нові вимоги, насамперед, до педагогів. Тому вчителі кафедри початкового навчання мають активну життєву позицію, постійно перебувають в творчому пошуку інноваційних підходів у сучасній педагогіці. З 2014-2015 навчального року вчителі початкових класів з великим ентузіазмом долучились до участі в науково-педагогічному проекті «Інтелект України». За програмами проекту уже навчаються учні 1 – А, 2 – А та 3 – В класів гімназії. Програма проекту «Інтелект України» орієнтується на високий рівень знань, всебічний розвиток дітей. Вона вирізняється з-поміж інших темпами здобуття учнями знань, ілюстративність, науковістю, доступністю поданої інформації, формуванням комплексу знань, умінь і навичок для всебічного розвитку особистості. Проект сприяє більш гнучкому мисленню, розвиває пам'ять, дрібну моторику, дає міцний фундамент для розвитку інтелекту. Це нова якість освіти, новий підхід до навчання. «Не кажи не вмію, а кажи навчусь» – девіз кожного учня проектного класу. Позитивним є те, що крім високого інтелектуального розвитку у цих учнів уже сформовані кращі людські цінності: милосердя і взаємодопомога, почуття власної гідності, патріотизму та любові до Батьківщини. Вчителі Шоха Олена Святославівна, Шмачук Любов Несторівна, Гусарук Оксана Сергіївна та Мороз Наталія Сергіївна – справжні майстрині педагогічної справи. Вони наполегливо працюють, самовдосконалюються, відвідують «Школу динамічної майстерності», показові уроки своїх колег, прислухаються до порад коучів. Ці вчителі знаходять підхід до кожного учня, запалюють вогники допитливості, наполегливості та впевненості, наповнюють дитячі душі своєю любов'ю, а також дають власний приклад доброти, справедливості та цілеспрямованості на шляху до досягнення своєї мети. Діти із задоволенням працюють на уроках, вчаться робити висновки, висловлюють свої думки, творчо працюють із матеріалом, вчаться практично застосовувати набуті знання. Важливим моментом проекту є формування емоційно-позитивного стану дітей в процесі навчання. Це відбувається через вдалу добірку видів завдань: виконання пісень під караоке, читання казок способом стеження за диктором презентації, робота з уривками мультфільмів. Цікава методика подання школярам нового матеріалу (використання наочності, аудіо- та відеоматеріалів, обов'язкова робота з географічними картами). На відміну від традиційного навчання, у проекті «Інтелект України» запроваджені предмети: інтегрований курс «Навчаємось разом» та «Еврика». На уроках «Навчаємось разом» діти здобувають знання з різних предметів. Вправи «Броунівський рух», «Вчитель», «Найкраща дикторська група» вчать дітей бути дружними, працювати в колективі, бути успішними не тільки в навчанні, а й у житті. Завдання цього курсу – розвивати пам'ять, сконцентровувати увагу на найскладнішому, уміння працювати і доводити все до кінця, аналізувати і синтезувати знання, робити висновки. Не менш цікавими завданнями насичені уроки «Еврики». На них створюються ситуації, які сприяють творчості та ідеям розв'язання проблем. Розвивають креативне мислення як стрижневої важливої якості творчої особистості. Діти розробляють алгоритм вирішення творчих задач та стають винахідниками. Про успіх та престиж науково-педагогічного проекту «Інтелект України» свідчать схвальні відгуки батьків щодо навчання їх дітей, а також щорічне збільшення кількості майбутніх першокласників, що хочуть навчатись у проектних класах. Тому адміністрація гімназії уже розпочала підготовку до впровадження науково-педагогічного проекту «Інтелект України» надалі не лише в початковій, а й в основній школі.
|